Svět bez válek a násilí

Prohlížíte si archiv stránek Nenásilí.cz, které se již neudržují.

Na činnost hnutí Nenásilí navazuje mezinárodní humanistická organizace Svět bez válek a násilí.
Aktuální zprávy najdete na: www.svetbezvalek.cz.

Dokument Světového pochodu

Online s Petrem Uhlem

Novinář, bývalý aktivista Charty 77 a nezávislého hnutí Petr Uhl je prvním, kdo převezme v úterý 3.6. hladovkovou štafetu po Janu Tamášovi a Janu Bednářovi.

Petr Uhl odpovídal v online chatu na vaše otázky ve středu 4.6.2008.

Video: rozhovor s petrem Uhlem »


položených otázek: 29
Položené dotazy
OTÁZKA | Josef Kokeš
Dobrý den, nevadí vám, že mluvčí iniciativy Ne základnám blahopřál Hizbaláhu po válce vyvolané tímto hnutím a raketové baráži Hizbaláhu na izraelská města s cílem zabít co nejvíce civilistů? Slučuje se to s ideálem nenásílí? Jste vy sám obdivovatel Hizbaláhu?
ODPOVĚD | 20:18
Hizbaláh neobdivuju, odmítám ho. Podporuji palestinský boj za samostatný stát Palestina podle rozulucí OSN a za návrat vyhnaných do Izraele, také podle rezolucí OSN. O blahopřání mluvčího Ne základnám nic nevím. Vím, že hodně liudí, i odpůrců radaru, vychází z principu nepoužívání násilí, já k nim ale nepatřím. Petr Uhl
OTÁZKA | Sabrina Kočičková, animalrights.webz.cz
O nenásilí. Nezabíjej se nevztahuje jen na vraždění člověka, ale na vše, co žije. L. N. Tolstoj

A jako člověk, který nemá rád zbytečné násilí a zabíjení ( jako Gándhí a Tolstoj) nejím maso. A vy? A Tamáš?

Já jsem proti raketám a tedy pro americký radar.

Sabrina
ODPOVĚD | 20:24
Přikázání nezabiješ je nutno vykládat v kontextu. Jsem např. zásadní odpůrce trestu smrti. Maso jím, i když ke stáru už méně než v mládí.. Nevím, zda pan Tamáš je vegetrián, vegan, nebo se živí jen mléčnými výrbky a medem, šatí se jen dio vlny a na podrážky a konflíky používá výhradně dřevo z vývratů jako jedna z postav z románu Ivana Olbrachta "Podivná přátelství herce Jesenia", neboť to jsou ty nejdobrovolnější dary přírody, v níž ta osoba nechtěla nic zabíjet.
OTÁZKA | Sabrina Kočičková
Pane Uhle, jak dlouho tu hladovku chcete držet? Snad aspoň pár dnů a jen o vodě , ne? Jinak to nebude hladovka, ale šaškárna.
ODPOVĚD | 20:26
Předem jsem vyhlásil - a další účastníci řetězové hladovky, že to bude jen solidárnéí hladovka 24 hodiny, tedy s malou újmou. A bylo to jen o vodě. Jsem na to zvyklý ze 70. a 80. let, tewdy drželi za nás, za chartisty, solidární hladovky (třeba 48 hodin) i lidé jna Západě.
OTÁZKA | Kamil Podroužek
Co se stalo v létě před volbami do Poslanecké sněmovny ve Straně zelených, že Jana Patočku nahradil Martin Bursík? Od té doby má strana zelenách zcela odlišnou linii. Jak velkou podporu v SZ má Stropnický?
ODPOVĚD | 20:35
Bursík nenahradil Patočku, ale Jana Beránka, a ne před volbami v červnu 2006, ale na sjezdu v létě 2005. Jan Patočka už před tím sjezdem odešel ze strany, Bursík byl ale s Kuchtovoiu v předsednictvu strany už od léta 2004. V každé straně bývají změny, ve SZ nebyly ani tak o "politickou linii", byly spíše o způsob práce a vnitrostranicjkou demokracii. Srovnejte politický program strany z léta 2004 a volební program z února 2006, na obou jsem se podílel. Změna se stala až po volbách v červnu 2006. Uznávám, že za Bursíka to není dobré, ale já jsem ze strany odešel už v lednu 2007, i v souvislosti s nabídkou USA na radar v den, kdy trojkoaliční vláda dostala nabídku na radar od vlády USA - myslím, že poslali Sašovi Vondrovi esemesku, nebo msi ji on nechal poslat..
OTÁZKA | Jan Satrapa
Budete protestovat i proti zbrojním programům dalších zemí, například čínskému programu hvezdných válek na sestřelování družic protivníka pro jeho oslepení před jaderným úderem velkého rozsahu, který čína nedávno testovala? Máte stejný přehled o strategických plánech velmocí a případných hrozbách a vyhlídkách, jako mají odborníci z ministerstva obrany, abyste mohl rozhodovat o obranných potřebách země? Mají tento přehled i všichni občané státu, aby o této otázce rozhodli v referendu, nebo budou rozhodovat spíše populistické nálady ve společnosti?
ODPOVĚD | 20:43
Hodnotím to, o čem vím. O americkém radaru vím, že nejen nepřispívá k bezepčnosti ČR a Evropy, ba ani USA, ale je pro ČR hrozbou - jako magnet by pořitahoval hlavně teroristické útoky. O čínských pokusech a plánech vím málo, spíše mě zajímají jiné poměry v lidové Číně, např. trest smrti (ten mě zajímá i v USA). Jsem zásadním odpůrcem pohrdání Chartou OSN qa rezolucemi Rady bezpečnosti, jsem proti bilaterálním vztahů založeným na hrozbách a zastrašování, což je styl Bushových USA. Za Obamy to bude opravdu lepší. Multilaterální jednání se vyplatilo v Libyi i v Severní Koreji, vyplatí se i vůči Íránu. Konfrontační politika plodí "darebácké státy". Chudý svět potřebuje pomoc, která bude odstraňovat chudobu, a tím i případnou agresivitu. Těmi odborníky z ministerstva jiástě nejsou pan Klvaňa a paní Parkanová. Proč se bojí veřejně diskutovat? Budou-li o poměrech rozhodovat odbotrníci (žádné nevidím), budeme se vyvíjewt k technokratické, totalitární společnosti.
OTÁZKA | rastislav kavický
prosím vás dokedy ešte myslíte že ešte chce niekto hrať hru na štandardnú demokraciu ako to predstavuje topolánkov klan? je načase verejnosti odhaliť že sa jedná o zločinné zoskupenie ktoré robí z českej republiky trójskeho koňa súčasnej administratíve usa pri rozbíjaní bezpečnostnej integrity eu. bush sa predsa dostal k moci podvodom pri volbách... okrem toho rodiny bush a bin-ladin spolu obchoduju od sedemdesiatych rokov - carlyle group- najvýznamnejší zbrojný dodávatel americkej vlády. kto si myslíte že sú majitelia alebo ak chcete hlavný akcionári?
ODPOVĚD | 20:46
Souhlasím s Vámi, snažím se to - po svém - odhalovat.
OTÁZKA | Jakub Drtda
Když jsem viděl tváře naivních protestantů, několik otáze:k:
Soudruh Ing Hlobil přednášel sovětské vojenské vědy? a
Jeroným Janíček, není to snad syn novináře Přemysla
Janíčka z rokz 1968?, volitelka a nevolitelka Zubová, zelená,to stačí,
Táňa Fišerová, která se tak zastávala buzerantů a o podpoře
vícečetných rodin neztratila nikdy ani slovo, to stačí!
Tož takové "protestanty" máme Nechcem as nimi mít nic společného!
ODPOVĚD | 20:48
Nemohu odpovídat na sprosťárny - a slovo "buzerant" sprosťárnou je
OTÁZKA | Josef Lechner
Myslíte si, že instalace vojenských zařízení U.S.A. je z pohledu jejich majitelů spíše opatřením zajišťujícím bezpečnost vůči vnější agresi nebo spíše ochranou demokratů "made in USA" vůči tzv. "vnitřnímu nepříteli", obdobně, jak ho známe z minulosti?
ODPOVĚD | 20:52
Myslím, že nto je kombinace kšeftu a populistického (v USA populistického) prosazování USA ve světě jako vedoucí méocnsti, vzoru. To má popsdoru v mnoha státech světa, liudé se z mnoha různých důvodů přimykají k mocnému dubisku. O ochranu poroti "vniřnéímu nepříteli" awsi moc nejde, v tomto smyslu jsou USA demokratickou zemí.
OTÁZKA | pesl
Pane Uhle, rád podpořím každého, kdo se veřejně postaví proti umístění cizích cizích vojsk, jejich jakémuli zařízení na našem území. Rovněž tak proti ostudnému uznání tzv. samostatného Kosova. Myslím si ale, že náš stát a národ nikdy nebyl viníkem mnoha válek s neskutečnými oběťmi tak, jako u národů, které nám rádi posílají svá vojska - německá, ruská, americká. Ve Vašem případě si však myslím, že přítomnost Vaší osoby může věci odporu proti radaru jen uškodit. Ještě ze mne nevyprchal pocit zděšení a špatného snu z Vašeho nedávného vystoupení na srazu sudeťáků v Norimberku. Nemáte pocit, že téhle zemi nejvíce pomůžete tím, když po této hladovce odejdete do nějakého ústraní a nebude se snažit za každou cenu zviditelňovat? Uvažujte o tom, zda pro tuto zemi můžete toto pozitivní udělat. Je čas přenechat prostor mladším lidem se zdravým rozumem. Díky za odpověď.
ODPOVĚD | 20:56
Národy a státy nejsou vinéíkay., ani válek, jen určřité skupiny v nich. Mrzí mne, že potomky vyhnaných Němců nazýváte Sudeťáky. I oni zasklouží úctu stejně jako Palestinci vyhnaní z Izraele, Srbové vyhnaní z Kosova atd. Antigermánksý btik má v české společnosti naštěstí už jen menšina lidí, mladí lidé nmskoro vůbec ne. Nezviditelňuji se, opravdu nikam nekandiduji.
OTÁZKA | Jan Novak
Pane Uhle, muzete mi vysvetlit, jak je mozne, ze setrvavate s pani Sabatovou, ktera se angazovala ve prospech tyranu v kauze anicka a dale, proc se ucastnite akci tech Sudetskych nemcu, kteri se obraceji na CR s zadosti o odskodneni za ciny, ktere nastaly v dusledku valky, kterou rozpoutalo Nemecko ? Chapu, ze se mohla stat nekterym i nespravedlnost, ale nemate dojem, ze by se tito meli obracet na Nemeckou vladu, ktera valku zacala ?

Neni Vase ucast v teto akci skodliva veci ? Ja myslim, ze ano a vyzyvam Vas, abyste prestal diskreditovat odpor proti radaru !
ODPOVĚD | 21:05
Anna Šabatová je moje manželka. Vaše otázka je demagogická, ona chtěla pomoci osobě, kterou považovala za 13letou ndívku, stejně jako to chtěli sociální pracovnice, ůlékaři, znalci, soud a nakonec i tety v Klokánku. Chyba všech byla, že ten podfuk neprohlédli. O žádostech vyhnaných |Němců nic nevím - nejaste obětí komunistické propagandy? Německá vláda žádnou válku nerozpoutala, tu riozpoutali hitlerovci, nacisti, a už proto (a z mnoha jiných důvodů) to byli zločinci, které odsoudil celý svět, včetně vyhnaných Němců. Já jsem se jen přihlásil do řetezové hladovky, a bylo na organizátorech, koho vyberou. Až budte organizovat řetězovpou hladovku Vy, rozhodně mi účast nenabízejte.
OTÁZKA | Jan Novak
Co rikate na to, ze iniciative nezakladnam poskytla bezuplatne billboardove plochy firma Bigboard, stejne firma, ktera delala kampan pro ODS v Praze a to dle marketingovych expertu rovnez vyrazne levne ?

Nedomnivate se, ze se nekdo snazi umyslne zdiskreditovat odpor proti radaru ? :-) To je otazka, co ? :-)
ODPOVĚD | 21:06
Nic o tom mnevím, a málo mě to zajímá. Jen prosím: zjhistěte si dodatečně, kdo finančně podporoval chartisty a čs. vězně svědomí. Za starého režimu toho byly plné noviny.
OTÁZKA | petr
http://ekolist.cz/zprava.shtml?x=2097301 co říkáte na tohle?
ODPOVĚD | 21:08
Nezlobte se., odpovídám jen na text napsaný a zároveň i na text podpsaný jménem a příjmením. Nebo se bojíte vyjít z anonymity?
OTÁZKA | Richard Sinbártl
Dobrý den, pan premiér ing. Mirek Topolánek před několika týdny prohlásil, že USA nás nemá co poučovat (ohledně korupce), protože sami Američané mučí vězně. Proč by země, která na některých vojenských enklávách mimo USA skutečně nedodržuje mezinárodní právo ani elementární základy lidskosti, měla mít u Prahy vojenskou základnu? Kdo Česku zaručí, že se tam nebudou mučit nepohodlní lidé?
ODPOVĚD | 21:11
Tyto obavy ani moc nemám, Vaše pochybnosti by měli rozptýlit ti, kdož radrovou základnu chtějí a kdož povolili v Praze předloni tuším mezipřistání letadel s americkými zajatci-vězni, dopravovanýnmi k věznění (mučení) do třetích zemí.
OTÁZKA | Svobodová Eliška
Dobrý den pane Uhle,
jsem moc ráda, že jste se zapojil do pokračování hladovky, díky.
Ráda bych se zeptala: Nemyslíte, že je potřeba změnit náš současný polit.systém tak, aby umožňoval pozit.změny pro vytvoření nové kulturně-sociální společnosti, odpovídající 3.tisíciletí?

Víte o tom, že pro dost velkou část našich obyvatel a hlavně dětí ,se už život pod stálým stresem či strachem stává nesnesitelný? / obavy rodičů ze ztráty zaměstnání, negativní zprávy v médiích, souč.politika a téměř bezmoc se jí bránit, apod../
Předem děkuji za pár Vašich slov Eliška Svobodová Poděbrady 3.6.2008
ODPOVĚD | 21:15
Bude jich opravdu jen pár, mám ale k Poděbradům dobrý vztah (na hřbitově v Klukách je pochován můj otec a jeho rodiče, žili v Poděbradech). Jistě je třeba změn, a to i zásadních, tedy ústavních. Vidím to ale černě, ani ČSSD se svým "růstem hospodářského růstu" není žádnou zárukou směřování k lepšímu, k němuž by ostatně byla třeba ústavní (třípětinová) většiny v obou komorách parlamentu. Jak vidíte, cesty zkrácené (revoluční) jsem se už vzdal. Zdravím srdečně.
OTÁZKA | pavel doležal přibice jižní morava
vážený pane..především bych vám rád poděkoval za všechny ty slova svobody,na které se jaksi vývojem dalších udalostí už asi zapomnělo..jestli můžu mít dotaz,tak bych rád věděl jedno..myslíte si,že nám mocichtiví tohoto světa někdy přestanou lhát ? o všech těch válkách,genocidách,teroristech,11.září...o nesmyslných radarech ?
ODPOVĚD | 21:20
Ne, nemyslím si to. Myslím si ale, že proti lžím se můžeme bránit osobním, solidárním angažováním se, takže ty lži už nebudou tak účinné. Vezměte v úvahu, že někteří nelžou. Například ministryně Parkanová mluví a zpívá svou pravdu, tedy věří tomu, co říká a zpívá.
OTÁZKA | Gabriela Hejtmánková
Krásný den vážený a milý Petře Uhle,
díky za to, že jste jeden z mála tolik obdivovaných bývalých disidentů chartistů, humánního cítění, který stojí zpříma a rovně a nebojí se otevřeně a za jakéhokoli režimu, ať už za rudé totality nebo té současné modré stát na straně svobody a práva. Ta současná vláda ODS a jejich přisluhovačů má mimochodem vysoké ambice vytvořit svými nedemokraticjkými zákony o bezpečnosti policejní stát první kategorie horší než za komunismu a velmi se snaží vytvořit z lidí nesvéprávné občany, kteří nemají co kecat do "vysoké politiky" v otázce, která se dotýká nás všech, a to, jestli tu chceme nebo nechceme cizí vojenskou základnu, která je o všem jiném, jenom ne o svobodě a bezpečnosti. Tato hra o velké prachy zbrojního průmylu USA a proniknutí se svým okupačně militantním deštníkem do samého srdce Evropy je hodně velký hazard s tímto mírumilovným národem, ale i s celým světem. Nepotřebujeme žádná nová ohniska napětí, už tak je jich po celém světě víc, než je pro trvalý mír a pokoj mezi národy zdrávo. Osobně jsem v zájmu bezpečnosti pro rušení vojenských základen, nikoli pro jejich rozšiřování. Chci se Vás osobně zeptat, kde jsou zalezlí všichni ti odvážní, svobodomyslní kamarádi, kteří se dříve nechali pro svobodu a demokracii pronásledovat, zavírat a dokonce i mučit ??? Ztratili všichni ti bývalí chartisté duši, nebo jenom mají strach vylézt na světlo Boží? Zase se lidé bojí o práci, kterou mají rádi? Nebo čím to vlastně je...Nabízí se další otázka: je to tedy podobné, neli horší než za komunismu ??? Stále věřím, že k vybudování cizí vojenské základny proti vůli téměř 70% občanů nedojde, pokud si chce ta současná vláda se svojí "rádoby demokracií" udržet alespoň trochu svoji tvář a nebyla nakonec vyhozena s velkou ostudou na smetiště dějin. Sdílíte moji naději a víru? Předem děkuji alespoň za stručné odpovědi. Držím Vám pěsti v hladovce a vážím si i toho jediného dne, který budete držet. Je za tím vidět snaha i občanský postoj. Kéž by takových lidí bylo mnohem víc. Pokud dojde k podpisu smlouvy s USA, jsem rozhodnuta a připravena přinést osobní oběť v podobě dlouhodobé hladovky pouze o vodě. Do včerejšího dne jsem s oběma Jany byla soukromě a ze solidarity alespoň na té symbolické o šťávách. S úctou Gábina z Liberce
ODPOVĚD | 21:26
Děkuju za Vaše slova. Taky mě to trápí, ze známějších lidí se směrem, který považuju za správný, angažuje z Charty jen Jiří Dienstbier a moje žena Anna Šabatová. Dnes byla ale reakce na radar a na Kosovo od Janka Čarnogurského z Bratislavy, potěšila mě. Někteří ale už zemřeli, jiní jsou hodně staří. Je ale spousta méně známých chartistů, kteří prosazují obdobné hodnoty jako Vy a já. V dnešním Právu je komentář Franty Bublana, katolického kněze a dnes poslance ČSSD, aktivisty bjak Charty 77 tak VONS. I z ná jsem měl radost.
OTÁZKA | František Kopecký
Pane Uhle,před několika lety jste si svými úlety vysloužil v médiích přezdívku"mimozemšťan pro lidská práva". Máte pocit že nyní nebudete "mimozemšťan proti radaru"?
Děkuji předem za odpověď.
ODPOVĚD | 21:28
Nevím o té urážce nevím. Jsou ti spoluobčané - 70 procent společnost - také mimozemšťané?
OTÁZKA | Jiří Kopřiva
Dobrý den,pane Uhl!
Hrozba umístění amerického radaru na našem území(nebo kdekoliv jinde),resp.postoj vedení Strany Zelených k této závažné otázce je pro mě a mnohé další lidi obrovským zklamáním nadějí,které jsem kdysi do účasti této strany v parlamentu vkládal.Strana,která se svým názvem snaží naznačit spřízněnost s hnutím,vyrostlým mj.na odporu proti militarizaci a hrozbě použití jaderných zbraní,má ve svém vedení lidi,kteří se vehementně snaží její rozpoutání usnadnit-tím,že americké armádě zajistí beztrestnost jejich použití coby první vůči komukoliv-tím,že zmizí strach z odvety(který je tou nejlepší a nejspíše jedinou skutečně účinnou zárukou proti podobnému jednání).Chtěl bych se Vás proto zeptat,coby bývalého člena této strany,jak moc velkou škodu podle Vás vedení SZ svým postupem učinilo autentickým zeleným myšlenkám?Přesněji řečeno,zdiskreditovala se podle Vás SZ natrvalo,nebo,,jen"na hodně dlouho?A pokud se domníváte,že jen na hodně dlouho,co bude muset SZ udělat pro svoji rehabilitaci?
S pozdravem Jiří Kopřiva-Praha
ODPOVĚD | 21:34
Ano, myslím, že diskreditace - nejen podporou radaru, ale technokratickým, "pragmatickým" a nesolidárním přístupem k životu je dlouhodobá. Odpověď je: na několik let. Náprava poměrůl ve straně, tedy ona rehabilitace spíše v medickínském smyslu toho slova, spočívající i v částečné obměně funkcionářů, členstva i elektorátu, bude trvat ještě několik let poté, kdy se SZ odvolá z vedení Busíka a Kateřinu Jacques. Není jasné, zde k tomu bude mít dost sil už začátkem příštího roku na plánovaném sjezdu.
OTÁZKA | Jiří Kopřiva
A ještě jednu otázku bych měl...
Kauza radar mimo jiné jasně ukazuje,jak formální a prázdný je pojem slova demokracie,pokud vládne vláda,která jedná proti zájmu té slušné většiny lidí,přičemž se k moci dostala díky nízké volební účasti,korupci poslanců ve sněmovně a také hlasům některých lidí,kterým se se svými radarovými plány jaksi ,,nepochlubila".Relativně spolehlivou pojistkou proti podobnému vývoji by mohl být ústavní zákon o referendu,jehož přijetí se jedna nejmenovaná strana bojí jako čert kříže.Tato strana bohužel ovládá Senát(také díky minimální volební účasti...),takže jedinou možností je zástupce této strany ze Senátu ve volbách v co největší míře eliminovat,což je ovšem běh na velmi dlouhou trať.Věříte tomu,že by téma přímé demokracie a obecného referenda mohlo být v několika budoucích senátních volbách dosti silným impulsem k volbě kanditátů něčeho typu účelové,,proreferendová koalice",jejímž hlavním,nebo spíše jediným smyslem by bylo sebrat ODS v Senátu právo veta v této otázce?Má tato myšlenka podle Vás šanci na úspěch,když hlavní média ODS ve velké většině zcela nepokrytě fandí?
ODPOVĚD | 21:36
Ano, je to cesta. Jen nevím, kam se podívám, nikde nevidím sílu, která by mohla proreferendovou koalici proti ODS přewd volbami prosazovat.
OTÁZKA | M.Novák
Nemyslíte si ,že vaše angažovanost v této věci ji znehodnocuje a profanuje a to tím že jste v nedávných dnech přijal vyznamenání od sudetoněmeckého ladsmančaftu?Být vámi zalezu pod zem a stydím se .Kterého neumětela to vůbec napadlo,že vás pozve?
ODPOVĚD | 21:40
To se musíte zeptat těch neumětelů. Mně je smutno z toho, že sdružení vyhnaných Němců (to, že se nazývají "sudentskými" není šťastné, ale nemohu s tím nic dělat) pohradavě nazýváte německým slovem "landsmančaft". Musíte být asi zatrpklý člověk, který se nevzdal principu odplaty a zásady kolektivní viny.
OTÁZKA | Veronika Misenska, Praha
Dobry den, je skvele, ze jste tuto kampan podporil. Chtela bych se vas zeptat, zda si myslite, ze je sance, ze tu radar nebude a co by podle vas mohli a meli obcane CR udelat, aby tu nebyl? Dekuji za odpoved.
ODPOVĚD | 21:42
Je velká šance!!! Část leží na nás, na nqšem (českém) odporu, ovšem nenásilném, část nadějí je i ve změně prezidenta USA. A podle mne i v EU, kde panují většinou rozumná stanoviska.
OTÁZKA | Martin Turek
Dobry den, ja bych měl také dotaz:

Co si vy osobně myslite o lidech, kteří naprosto černobíle dělí své spoluobčany do dvou skupin, na "rozumné občany" a "bolševiky" ? vim že nejste klinicky psycholog ale i laickým odhadem, nemůže jít o nějaký druh psychycké poruchy přetrvavající, zejména u českého národa, již mnohá staletí ?
ODPOVĚD | 21:47
Černobílý obraz světa, dělení mlidí na dvě části atd., to není psychická mporucha. Naopak se mi zdá, že ve 20. století se to změnilo k lepšímu, v posledních desetiuletích i díky novým postojům k diskriminaci, k multikulturalitě atd. Naši vnuci budou žít v ještě pestřejší společnosti a spravedlivěší atmosféře. Znám trochu podobné posoje v několika společnostech v Evropě, Češi nejsou v tomto ohledu žádnou výjimkou.
OTÁZKA | Petr Pohan
Na jedné straně většina z nás ví, i zastánci radaru, že Amerika má již dlouhou dobu, i dnes jen velice málo společného s demokracií, že je to svět samolibé arogance, světa pěněz, lží, podvodů, válek pro peníze, válečného vraždění civilistů a vyvolávání válek pro naftu a pro zbrojní výrobu na základě argumentů, které se po proběhltých válečných operacích posléze ukáží jako vědomé lži. To je případ poslední války v Iráku. Nikdo v sobě nenašel trochu cti se Světu neomluvit, už vůbec nikdo nikomu nehodlá za svůj podvod nikoho odškodnit. Ten velký pán, mistr světa a nejbližšího okolí, pan Busch a jeho přátelé, tam sedí v klidu dál, jako kdyby se vlastně nic nestalo a jede se dál. Kolikrát za poslední desetiletí se zachovala tato arogantní, namyšlená a zárověň duševně omezená země stejně. To již nejsou ti Američané, kteří kdysi spoluosvobozovali Evropu od Němců, které jsme považovali za osvoboditele a milovali je, už dávno ne. Nejhorší je, že oni si ani nepřipouštějí, že by to mohlo být jinak. Tak toto jsou naši spojenci. O to horší bude časem vystřízlivění, které dříve nebo později přijde. Toto máme, ačkoli to v tutu chvíli vypadá beznadějně, všichni ve svých rukou a můžeme, měli bychom s tím něco udělat. Na rozdíl od nich a jiných Češi nevraždili, česká armáda se nedopoštěla zverstev na civilistech v Korei, neschazovala napalm ve Vietnamu, nedrancovala po desetiletí svět a cizí uzemí, nemá na svědomí miliony lidí, nehledě na velké ekologické škody. Opak byl vždy pravdou, po staletí jsme byly drancováni my. Tato země a národ byly po staletí znásilňovány našimi odvěkými nepřáteli. Nepřáteli ne proto, že by byl problém či příčina na straně tohoto malého, našemi předky hrdého národa, ale proto, že agerese byla vždy na straně našich agresivních sousedů. Agerese, počátek všech válek a obrovského počtu přímých či nepřímých obětí byla vždy na straně našich germánských sousedů, bohužel. Ze stovek let české historie a dokumentů, které se zachovaly, pokud je právě oni nezničili, toto jasně vyplívá. Ti dnešní ukřičení, ukřivdění beránci z tzv. sudeťáckého ladsmančaftu a zejména jejich předkové a předchůdci, kteří se tehdy v drtivé většině postavili na stranu vlastizrady, fašismu, rozpínavosti, genocity, vyvražďování, likvidace celých národů, drancování cizích zemí, Vám pane Uhle, s prominutím, Broukovi pytlíkovi naší politické scény, dali nádherné, lesklé vyznamenání, na straně druhé. Na jedné straně se stavíte proti něčemu a na straně druhé od nějakých si necháte hrdě a trapně připnout medaili s nádechem podobného. Brouk pytlík byl patřičně pyšný na toto vyznamenání, což je zřejmě pro mne i pro naprostou většinu tohoto národa nepřijatelné, Tímto se připojuji k předchozím příspevkům s touto tematikou či podobnou úvahou. Otázka tedy zní, jestli hodláte své vlasti prokazovat tyto medvědí služby i nadále? Doporučuji zalést radši pod ten koberec z ostudy. Jde o to, umět si ty věci vůbec připustit, ale známe Brouka pytlíka...
ODPOVĚD | 21:53
Urážet umíte, ale o moc víc ne. Vaše antigermánství je trapné. Aniu s Vaším pohledem na USA nesouhlasím. Nesloužím vlasti, ale snažím se prospět lidem - v ČR, EU i ve světě
OTÁZKA | Sandra Katzová
Petr Uhl : "Já jsem marxista a trockista – a Vlachová je renegát.“
Petr Uhl vystoupil jako člen rady ČTproti filmu Kristíny Vlachové o komunstickém zločinci Aloisovi Grebeníčkovi. (z časopisu Respekt)

Pane Uhle, kdo Vás jen trochu zná, ví, že Vám o nějaké dobro, nenásilí, mír a hodné lidičky nejde, víte to?
ODPOVĚD | 21:56
Nevím, o čem píšete. Nikdy jsem se o sobě a o Kristíně Vlachové takto nevyjádřil, Respekt nějak nečtu. Vidím ale, že Vás zajímá ideologie, zajímavé v roce 2008. Ale zřejmě neznáte význam slova "renegát".
OTÁZKA | Sandra Katzová
Pro neznalé: Trockij mluvil o nezbytnosti rudého teroru revolučních dělníků a bolševické strany. Revoluce byla podle trockistů zvrácena Stalinovou byrokratickou kontrarevolucí ve svůj opak, teror byrokratů vůči původním členům strany a v občanské válce dezorganizované dělnické třídě – kontrarevolučním thermidorem. Tuto myšlenku vyjádřil Trockij ve své knize Zrazená revoluce.

Trockista jako vyznavač nenásilí? Jde to? Hloupí užiteční idioti Vám to uvěří.
ODPOVĚD | 21:58
Nejsem ani vyznaveč nenásilí, ani trockista, a nikdy, ani v minuklosti jsem se tak neoznačoval, i když jsem byl za to druhé odsuzován do vězení. Ale možná si mě s někým pletete.
OTÁZKA | Marie Macháňová
Dobrý den, velice si vážím všech mírotvorných aktivit, všech aktivních, zodpovědných a statečných lidí. Jsem proti jakékoli cizí vojenské základně v našem státě. Jsem pro referendum v otázce chystaného umístění amer. voj. základny v ČR. Co je podle Vás možné udělat, aby se referendum uskutečnilo?
ODPOVĚD | 22:01
Asi nic, ke schválení každého zákona o referendu je třeba třípětinové nvětšiny všech pooslanců a třípětinové většiny přítomných senátorů. Strany, které mají trefendum v programu jsou KSČM, ČSSD, SZ (a lidovci teď nevím). Je třeba je brát za slovo a příště volit ty, kteříá prokázali, že tpo mysdlí vážně. Zelení to asi nejsou, ale možná se to zase zlepší.
OTÁZKA | Martin Škapík
Vážený pane Uhle, nejprve Vám chci poděkovat, že jste se připojil k této podle mne potřebné akci. Chci Vám poděkovat také za to, že jste se nezpronevěřil myšlenkám Charty77 a zůstal svůj - náš.

Moje otázka je dosti principiální. Jistě všichni jsme si všimli, že Radar zde propagoval šéf tabákové firmy, takříkajíce na "vedlejší pracovní poměr". K tomu dodám, že podle dopisu ČLK doplácíme na nemoci z kouření ročně 80 miliard korun. Tedy po odečtu veškerých daňových výtěžků dáme každý z nás 30 miliard tabákovým firmám na jejich "podnikání". Devět z deseti nových kuřáků jsou děti kolem 9-12 let... Nyní se hodně hovoří o marihuaně na základních školách (přičemž ale marihuanu prakticky dítěti, které neumí šlukovat cigarety nejde nabídnout). Tabák je silnější návykově než herionové drogy. Přesto je jedinou legální drogou dětem bez jakéhokoliv věkového omezení a množstevního.... K tomu jen dodám, že tabákové firmy jsou hlavním sponzorem americké politiky, ač jsou v USA odsouzeny 1996 - ty velké - za organizovaný zločin. K tomu dodám, že vládě jde údajně o naše zdraví - a úspory ve zdravotnictví... Téma studuji už téměř dvacet let a mohu odpovědně říci, že kdo pomůže ochránit ještě nekouřící děti od tabáku (denně jich začne kouřit v ČR 140) zachrání bezpočet životů. Ten také odhalí skutečného vládce naší politiky tabákové firmy , které navíc svůj výrobek prodávají dětem klamem, zneužitím reklamy ve filmu a různými dalšími velmi nekalými praktikami. Patřím mezi lidi, kteří se domnívají, že odhalení pozadí propojení tabákových firem a politiky by přineslo kýženou společenskou změnu. K tomu jen dodám, že do tabáku se přidávají stovky dalších látek, které často navyšujíc závislost... Nepomohl byste těm dětem a tím tedy i nám všem, protože pozadí této krutovlády opravdu je u tabákových firem? Podklady naleznete na www.retezlasky.cz a myslím si, že děti jsou pokladem společnosti, dnes je jich na cigaretách několikset tisíc. Pomůžete?
ODPOVĚD | 22:05
Pomohu rád, jsem teprve 17 let nekuřák a 13 let bpo operaci plic, kde jsem měl rakovinný nádor. Prosím ale, napište mi na uhl@seznam.cz znovu ten kontakt a co bych konkrétně mohl udělat. Jsem ochotern o tom mluvit v tom duchu, v jakém píšete, jen ty obchodně-finanční vazby moc neznám. ..
OTÁZKA | Král Pavel
Dobrý den pane Uhle,
proč si myslíte, že náš současný prezident V.Klaus - prezident všech (jak mimochodem o sobě s libostí říká...) se v této souvislosti vůbec neangažuje? Raději kritizuje ve světě vědce na téma globálního oteplování a působí tak velmi směšně. Možná si to ale vůbec neuvědomuje ani on, ani jeho poradci. Máme si tedy opět myslet o p.Klausovi, že si z národa českého utahuje a že mu na budoucnosti této malé země vůbec nezaleží ? Jaký je vůbec Váš názor na působení prezidenta ČR v této vypjaté souvislosti.

Další otázka zní: nemyslíte si, že takovéto pofidérní a nevratné rozhodnutí může mít pro náš stát nedozírné negativní důsledky? A jaké ?

Děkuji Vám za odpovědi.
Pavel Král, Praha-západ
ODPOVĚD | 22:08
Já bych to řekl slovy toho ruského vtipu - u něgo uže takoj charáktěr. Částečnou nevratnost rozhodnutí vidím, byť lze radar asi demontovat. Ta škodlivost je ale hlavně ve zhoršení mezinárodní situace, zvýšení napětí, přitakání ke konfrontačnímu stylu zahraniční politiky.
OTÁZKA | Jakub Riant
Já si myslím, že radar je horší než rakety.Ať si ho postavěj u sebe.To tam mají tak málo místa nebo co.A taky, co bude asi první věc,kterou někdo bude chtít zníčit.....no radar přece.česko zanikne rychleji,než si to někdo uvědomí.Co si o tom myslíte vy.???
ODPOVĚD | 22:12
V USA se nic stavět nemusí, nemá to politický význam. Je přece třeba upevnit vojenskoiu a politickou moc USA ve světě. Máte ale pravdu v tom, že radarová základna by mohla být magnetem pro teroristické útoky (sebevrahů napoříklad), později možná i terčem raket, pokud se stoupencům studené války podaří rozpoutat závody ve zbrojení a aktivizovat (dnes zatím potenciální) ,"darebácké státy".